Onderhoud kunnen we nu dertig jaar vooruit plannen.

Dat geeft rust. En ruimte voor waar het uiteindelijk om gaat: de bewoner én de betaalbaarheid van de woning.

Uw vastgoed, onze zorg

Strategisch advies, dagelijks onderhoud én planmatig onderhoud: wij ontzorgen u volledig als het gaat om vastgoedonderhoud. Van reparaties en schadeherstel tot het in stand houden, verfraaien, upgraden en verduurzamen van uw complexen. Van intensief contact met bewoners tot het complete voorraadbeheer of het aansturen van uw onderhoudsafdeling.

De kracht van onze totaalaanpak

Omdat we álle onderhoudsdisciplines doen, hebben we veel kennis van uw complexen. Veel data ook. En we komen elke dag bij uw bewoners over de vloer.

Wat we weten, wat we zien en wat we horen vanuit het dagelijks onderhoud en onze service is waardevolle informatie voor het strategisch en planmatig onderhoud.

Herkennen we een patroon bij storingen? Dan gaan we op zoek naar de achterliggende oorzaak. Trends analyseren we. Risico’s voor de toekomst kunnen we nauwkeurig voorspellen en incalculeren. Dáár baseren wij uw onderhoudsstrategie op. Renoveren omdat het toevallig op de planning staat? Dat doen we dus niet meer. We weten precies welk onderhoud nodig is op welk moment. Zo kunnen we heel efficiënt werken en in vergelijking met de traditionele aanpak gemiddeld zo’n 30% besparen op uw onderhoudskosten.

80% van de disciplines
in eigen huis

En dat is behoorlijk uniek. We hebben vaste, multidisciplinaire teams met eigen vakmensen. Kortom: een bak ervaring en vakmanschap in huis.

We besteden weinig werk uit en hebben onze operatie dik op orde. Van advies tot ontwerp, van voorbereiding tot uitvoering: onze organisatie is eenvoudig, de lijnen zijn kort en onze communicatie is helder. Zo kunnen we de kwaliteit, de prijsstelling en de planning van onze dienstverlening waarborgen. Als we zeggen dat we álle zorgen uit handen nemen, dan doen we dat dus ook.

Wij krijgen voor de afhandeling van reparatieverzoeken een 8,9

En voor de kwaliteit van reparaties een 9,0

One time fix één team, één loket, in één keer goed

Met vaste onderhoudsteams, één loket voor alle storingen (365 dagen per jaar, 24 uur per dag), een KCC met zeer ervaren dames en eigen bewonersbegeleiders kunnen we op alle vlakken snel schakelen en verliezen we nergens tijd of geld.

We zijn zó goed op elkaar ingespeeld, dat we gemiddeld 98% van de serviceverzoeken in één keer fixen en bij planmatig onderhoud vrijwel geen opleverpunten hebben. Dat zien we terug in de resultaten: we besparen kosten én we scoren hoog qua bewonerstevredenheid.

We kunnen op ons KCC dit hoge percentage bereiken doordat we de juiste vragen weten te stellen en goed doorvragen. Daarom kunnen we de juiste vakman eraan koppelen én deze meteen plannen. Dat is vele malen efficiënter dan als de communicatie via de woningcorporatie gaat. Je haalt er immers een schakel tussenuit. En het is fijner voor de bewoner. We hebben nu direct contact met de bewoner, die hoeft dus niet te worden teruggebeld, maar wordt meteen geholpen.

Meer over ons KCC

Bewoners enthousiasmeren voor een renovatie of verduurzamingsmaatregelen?

Laat dat maar aan onze bewonersbegeleiders over.

Hoe zou je een renovatie of groot onderhoud zelf ervaren? Dat vragen we onszelf altijd af. Vanuit dat begrip richten wij onze bewonerscommunicatie in. Zo krijgen we bewoners snel mee in het verhaal en bereiken we gemakkelijk de benodigde 70% goedkeuring. Onze bewonersbegeleiders hebben oprechte aandacht voor vragen, zorgen en wensen en nemen mensen aan de hand mee door het hele traject. Als woningcorporatie heeft u daar geen omkijken naar.

Meer over planmatig onderhoud

Conceptdenken
is geld besparen

Bij Huipen denken we altijd in kansen. De data die we verzamelen en de inzichten uit gesprekken met relaties of bewoners gebruiken we het liefst om slimme, vernieuwende concepten te ontwikkelen. Oplossingen om overlast te beperken bijvoorbeeld, de bewonerstevredenheid te verhogen, efficiënter samen te werken of simpelweg kosten te besparen. Zo hebben we ook ons BKT F1-team bedacht en verschillende hospitality-concepten voor bewoners. We vertellen u daar graag alles over!

Alles over ons BKT F1-concept

Resultaatgericht samenwerken

Dat is de manier waarop wij willen werken, want het is de enige manier die werkt.

Co-making zorgt aantoonbaar voor efficiëntere processen, kostenbesparing, optimale kwaliteit en hogere bewonerstevredenheid. Dat geeft rust, ruimte en zekerheid.

Kostenverloop van een RGS-overeenkomst

We moeten durven loslaten

Een traditionele projectaanpak kent verschillende fases en partijen. Ieder doet zijn ding, met als gevolg: overlap, in-efficiency, faalkosten en wantrouwen. Overkoepelende thema’s raken ondergeschikt, denk aan duurzaamheid, gezondheid, veiligheid en woonbeleving. En loopt een contract af, dan begint het proces van vooraf aan. Waardevolle kennis gaat verloren en er is geen continuïteit van de zorg voor uw vastgoed. Dat gaat in tegen alles waar wij bij Huipen voor staan.

MJOP en TCO: continuïteit en garanties

In een resultaatgericht meerjarenonderhoudsplan vormen de prestatie-eisen het uitgangspunt. Die bepalen we samen. Kosten, energieprestatie, kwaliteit, maar ook veiligheid, gezondheid en woonbeleving nemen we mee. Alles moet in balans zijn.

In doorkijkberekeningen leggen we u diverse scenario’s voor. Open en transparant. Zo heeft u inzicht in de totale kosten én onze prestaties voor de komende 30 jaar. Als opdrachtnemer zijn wij van begin tot eind verantwoordelijk. Met objectieve meetinstrumenten koppelen wij aan u terug. Zo borgen we samen de volledige zorg voor uw vastgoed en uw bewoners.

“Huipen is een van onze vaste partners, al zo’n dertig jaar. Dat is niet voor niets. Kees en zijn kornuiten onderscheiden zich met hun innovatieve ideeën en sterke bewonerscommunicatie. En natuurlijk door de enorme drive om alles zo goed mogelijk te doen.”

Paul Duyn, Projectleider Vastgoedbeheer Woonwaard

“Wat ik mooi vind bij Huipen, is de flexibiliteit. Een calamiteit? Dan staan ze er gewoon. Toen er onlangs bij een van de grote stormen een dak van een flatgebouw dreigde te waaien, stond er op zondagochtend vroeg in een oogwenk een hele ploeg om het op te lossen. Heel bijzonder.”

Sjoerd Hooftman, directeur-bestuurder Woonopmaat

Premievaste RGS-Overeenkomst

Zo weet u waar u aan toe bent

U weet natuurlijk graag van tevoren wat de jaarlijkse kosten zijn voor het dagelijks onderhoud van uw complexen. Daarom bieden wij u de mogelijkheid om voor het dagelijks onderhoud een vast bedrag per woning af te spreken. Geen onvoorziene uitgaven en meerwerk is voor rekening van Huipen.

Minder werk? Dan betalen wij premie aan u terug!

Hebben we onder de streep minder werk gedaan, dan betalen we dat deel van de premie gewoon terug. Het dwingt ons om super efficiënt te werken, en wij houden wel van een uitdaging. We zijn dan ook trots dat we Woon op Maat al drie jaar achter elkaar premie terug kunnen geven.

Afspraak maken?

Dat het zó op zou knappen had ik nooit verwacht.

En snel dat het ging!

“In één dag had ik gewoon een compleet nieuwe badkamer. Dat ik daar zo tegenop gezien had. Nergens voor nodig. En mooi dat het is geworden!”

Het Huipen BKT F1-concept

Superstrakke BKT-renovaties, in de helft
van de tijd, met minimale overlast

In veel oude complexen zijn badkamer, keuken en toilet vroeg of laat aan vervanging toe. Een grote investering en een flinke klus, met veel overlast voor de bewoners.

Huipen ontwikkelde daarom het BKT F1-concept. Een vast team van specialisten komt in actie en in no time is de badkamer of de keuken als nieuw. Net als in de pitstop van de Formule 1.

Hoe?

Met speciale voorzetplaten die óver de bestaande tegeltjes heen worden geschroefd en dan meteen kunnen worden betegeld. Er hoeft dus niets te worden gesloopt, gefreesd of gejekkerd en er is geen stukadoor nodig. Zo halveren we de doorlooptijd én de overlast voor bewoners. Minder werklui over de vloer, geen lawaai, geen puin, geen stof. Door de platen ziet het er ook nog eens superstrak uit!

Afspraak maken?

Strategisch Advies Vastgoed

Uw vastgoed verdient de beste zorg: een doordachte onderhoudsstrategie en een duurzaam ontwerp.

Meer weten?

Klant Contact Centrum

Met één loket en een vast team kunnen wij gemiddeld 98% van de serviceverzoeken in één keer oplossen.

Meer over ons KCC

Dagelijks onderhoud en Service

80% van de disciplines in eigen huis en onze operatie dik op orde, daarmee halen we hoge scores voor onze dienstverlening én kwaliteit.

Alles over DO

Planmatig en Strategisch Onderhoud

Bewoners enthousiasmeren voor een renovatie of verduurzamings­maatregelen? Laat dat maar ons over!

Alles over PO en SO